Genom en rekryteringskampanjen på Tiktok ville bransch- och arbetsgivarorganisationen Livsmedelsföretagen lyfta jobbmöjligheter inom och väcka intresse för livsmedelsbranschen.
Fem tidsbegränsade tjänster utlystes av livsmedelsföretag
Fem olika tillfälliga assisterande vd-tjänster, för en tidsperiod på mellan en och två månader, utlystes på fem olika företag. Tjänsterna krävde ingen tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning och var öppen för alla mellan 18-26 år.
– Det känns jättebra, säger 26-åriga Laila Arnesson, som fick tjänsten hos kafferosteriet Löfbergs i Karlstad.
Annorlunda rekrytering via Tiktok
Aldrig hade hon kunnat tänka sig att hon en dag skulle söka jobb via sociala medier-appen Tiktok.
– Det är ett spännande sätt att rekrytera på. Man har en liten annan ton än vad man har i ett cv kanske.
Anders Fredriksson, vd på Löfbergs, ser fram emot att jobba sida vid sida med Laila Arnesson.
– Det känns jättespännande, jag tror Laila kommer att bidra med ett tänk och en insikt i en målgrupp som man själv har vuxit ifrån.