Hör Ingegerd Engström berätta om hur hon lurades att teckna ett dyrt, flerårigt telefoniavtal. Foto: SVT

Ingegerd lurades att teckna dyrt telefoniavtal

Uppdaterad
Publicerad

Över 1 000 missnöjda kunder har hört av sig till Konsumentverket i Karlstad om företaget Telefonihuset. Nu jobbar de för att få stopp på företaget. Ingegerd Engström i Arvika är en av de som drabbats av företagets försäljare.

Telefonihuset har under lång tid fått kritik. Ingegerd Engström i Arvika blev uppringd av företagets säljare och blev lovad billigare telefoni.

I själva verket skrev hon på för ett flerårigt avtal som kostar tusentals kronor.

Plus granskar telefonförsäljning

– Han skulle fixa så jag fick billigare telefoni. Och sedan pratar och pratar han. Man hänger inte med riktigt. Jag har varit med om det förut så jag skulle ha fattat att det här också var bluff, men det blev fel, säger Ingegerd.

SVT:s konsumentprogram Plus har granskat Telefonihusets säljmetoder. Se fler delar i granskningen bland länkarna nedan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Plus granskar telefonförsäljning

Mer i ämnet