För två år sedan startade Manda Olsson och Fredric Syrén en annonseringsbyrå. Byrån hjälper stora, såväl som små företag med projektledning, annonsering, film och ljud. Alltid med fokus på sociala medier.
– Vi känner oss stolta att gått från noll till ett fungerande företag, säger Manda Olsson, delägare.
Enligt en ny global rapport från Meltwater framkommer det att sociala medier kommer fortsätta att få en allt större roll i företag – och att rörligt material kommer bli än mer viktigt.
Det tror också Manda och Fredric som säger att deras framgång beror på att vågat rikta in sig på sociala medier.
– Vi jobbar väldigt strategiskt för att kunna ligga i framkant och kanske kunna förutspå trender, säger Fredric Syrén, delägare.
Lite av ett experiment
Både Manda och Fredric har studerat PR och kommunikation. De flesta byråerna som helt fokuserar på sociala medier utgår från storstäderna, men Manda Olsson säger att de ville se om det var möjligt i Värmland.
– Det var ju lite av ett experiment, säger Manda Olsson.
Till en början jobbade de mycket med att nätverka för att etablera sig – i dag är det företagen som kommer till dem.
– Ofta tänker man kanske på industrin i Värmland, men Karlstad är en väldigt byråtät stad. Det är något att vara stolt över och jag tror att det kanske bidragit till att det gått såpass bra för oss, säger Fredric Syrén.