Under pandemin minskade biljettförsäljningen med 95%. Nu när den återigen har ökat säljer man i snitt 20000 biljetter per dag. Man hoppas att takten ökar ytterligare när restriktionerna slopas den 29 september.
De som gick in ska med ut
– Vi har fantastiskt hopp. Vi är ju tillbaka och jobbar hundra procent igen, säger Fredrick Berntsson, affärsutveckling och marknad på Tickster.
Ingen personal varslades under pandemin. Man gick istället ner på korttidsarbete varav man nu snabbt har kunnat återgå till full arbetskapacitet.
– Våra ägare tyckte att man skulle behålla kompetensen. De som gick in i krisen ska med ut ur krisen, säger Fredrick Berntsson.
Större krav
Enligt Johan Skogsberg upplever man även ett större krav från biljettköparna när det gäller bland annat flexibilitet vid avbeställningar och ombokningar, samt en ökad smittsäkerhet vid evenemang. Men att planera för bakslag, ändrade restriktioner och plötsligt inställda evenemang är något man tar med sig från tiden som gått nu när arrangörsverige drar igång igen.
Restriktionerna slopas den 29 september. Hör vilken betydelse det har för biljettförsäljarna, i klippet.