Stadsmissionen uppmanar Karlstadborna swisha 50 kronor

Uppdaterad
Publicerad

Varje vecka kommer nya människor till Stadsmissionen. Därför startar Stadsmissionen en kampanj för att samla in resurser till verksamheten.

– Förhoppningsvis får vi hjälp av Karlstadsborna att få mer ekonomisk bäring, säger Marie Björklind, verksamhetschef Karlstads kyrkliga Stadsmission 

Människor som aldrig tidigare behövt söka hjälp för att pengarna inte räcker till kommer nu till Stadsmissionen som därför har startat en kampanj där folk uppmanas att swisha 50 kronor för en lunch. Antal besök ökade under pandemin och ligger fortfarande kvar på höga siffror.

– Folk är inte i kapp ekonomiskt efter pandemin och dessutom har maten och elen bara blivit dyrare och dyrare, berättar Marie Björklind.

Hör mer i klippet när Marie Björklind berättar om kampanjen.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.