I klippet ovan kan du höra Ebba Källeskog på Liseberg berätta om en ovanligt svettig dag på jobbet.
En normal sommardag brukar det vara några hundra personer som är inne samtidigt på Lisebergs hemsida för att boka biljetter. Annorlunda var det på tisdagen.
– 20 000 var inne samtidigt klockan tio när det öppnade och då kraschade sajten av överbelastning, berättar Ebba Källeskog, pressansvarig för bokning och kundservice.
– Sedan dess har de jobbat intensivt för att få det stabilt, och det har gått lite upp och ner under dagen, fortsätter hon.
Vill ha kontroll
Skillnaden mot tidigare år är just att man måste förboka sin biljett, eftersom nöjesparken bara får öppna för ett begränsat antal besökare åt gången – cirka femtusen. Genom att besökare får förboka kan parken lättare ha kontroll på detta.
Ebba Källeskog uppmanar alla att fortsätta försöka boka sitt besök via sajten, och hoppas att man snart får ordning på tekniken igen.
På eftermiddagen beslöt Liseberg dock att tillfälligt pausa försäljningen av biljetter online för att få ordning på problemen. Ungefär tio procent av de släppta biljetterna hade då sålts.