Foto: TT

”Enormt tryck på kundtjänst”

Uppdaterad
Publicerad

Många passagerare ville boka om sina resor efter kollisionen natten till söndag. Stena Lines kundtjänst har varit nerringd.

– I takt med att allt fler fick reda på om olycka så har det varit många som velat boka om sina resor. På förmiddagen har det varit ett enormt tryck, säger Jesper Waltersson, informationschef på Stena Line.

Stena Line har under dagen bemannat upp för att fokusera på att få ner telefonköerna.

Färjekollision utanför Göteborg

– Nu under eftermiddagen har vi börjat få rätsida på det, säger Jesper Waltersson.

Hur jobbar ni vidare?

–Vi kommer att lägga in extraturer med Stena Danica sedan har vi ju också Stena Scanrail som kan köra fraktfordon för att ge mer utrymme för personbilar på andra färjor. För de som kan ta sig till Varberg så har vi Stena Nautica som går till Grenå.

Hur länge kommer Jutlandica vara ur trafik?

– Minst en vecka.  Vi gör temporära reparationer för att kunna ta båten till ett varv där hon kan repareras ordentligt, säger Jesper Waltersson.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Färjekollision utanför Göteborg

Mer i ämnet