I ett pressmeddelande förklarar sig företaget så här:
Vår intention med reklamkampanjen har varit att visa att vi förstår att människor inte tänker på el hela tiden, den ska bara fungera, vara prisvärd och hållbart producerad. I den aktuella kampanjen pratar vi därför om olika människor, hur de tänker kring energier och vad de gör för att få positiv energi hemma. Tyvärr har vi missbedömt hur vår kampanj skulle kopplas ihop med den övriga rådgivning som några av individerna i kampanjen ger.
Feng Shui blir kvar
Nu väljer Skellefteå Kraft att ta bort delar av innehållet i kampanjen. Kunderna erbjuds inte längre rådgivning från en kaosmagiker och en kristallterapeut, däremot kommer Feng Shui-rådgivaren finnas kvar.
– Feng Shui är mer vedertaget, säger Christoffer Svanberg till SVT Nyheter Västerbotten.
Kaosmagi
Kaosmagi är en form av magiutövande som såg dagens ljus i slutet på 1970-talet då Pete Carroll började att kombinera element från Golden Dawns ceremoniella magi, Thelema, taoism och tibetansk buddhism för en artikel i magitidningen The New Equinox.
Inspirationen till detta arbete hade han hämtat från den tidiga 1900-talskonstnären och mystikern Austin Osman Spare.
I kaosmagin är det resultatet som räknas, försök med någonting och om det lyckas: upprepa förfarandet för att bekräfta, arbeta därefter på att förbättra ritualen.
Phil Hine menar att istället för att hänga sig fast vid tradition så ska man använda sig av vad man tycker passar bäst för en själv, man kan med andra ord blanda och ge från alla möjliga källor.
Källa: Wikipedia