Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Jonas Dahlberg, vd Nolia, är nöjd över besöksantalet och mässans nya format Foto: Tommy Forsgren/SVT

Över 40 000 besökte Noliamässan i Umeå

Publicerad

Närmare 45 000 besökte årets upplaga av Noliamässan i Umeå. Förhoppningen var över 50 000 besökare – trots att man inte nådde dit är arrangören nöjd.

– Två dagar regnade bort, många utställare jag pratat med har sålt slut och är givetvis nöjda, säger Jonas Dahlberg, vd Nolia.

Noliamässan var för första gången sedan pandemin tillbaka i Västerbotten. Mässan har krympt från nio till fem dagar sedan senast den var här.

I år har man haft samarbeten med teman för mässan, både med energibolag och en lokal smakmässa med fokus på mat.

– Vi vill fortsätta att utveckla dessa samarbeten, säger Dahlberg.

Hör Nolias vd Jonas Dahlberg om årets mässa och vad de tar med till kommande år i klippet ovan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.