Den som vill träffa någon i personalen på Härnösands kommunala energibolag Hemab måste från och med nu boka tid i förväg. Foto: Örjan Leek

Härnösands energibolag stänger receptionen efter hot från aggressiv kund

Uppdaterad
Publicerad

Det kommunala energibolaget Hemab i Härnösand stänger sin reception för spontanbesök med omedelbar verkan efter att en aggressiv kund hotat en av bolagets anställda. Det berättar Tidningen Ångermanland.

Det var en dag strax före jul som en kund började uppträda aggressivt i Hemabs reception. Kunden ska också ha hotat en medarbetare på bolagets kundmottagning.

– Det var ett helt oacceptabelt beteende mot en av våra medarbetare. Den personen har känt ett stort obehag och en otrygghet kopplat till det som gör att vi behöver vidta åtgärder, säger Fredrik Olsson, chef för Kund och marknad på Hemab till Tidningen Ångermanland.

Hemab stänger nu sin kundmottagning för spontana besök med omedelbar verkan på grund av det intäffade. Möten med bolagets anställda måste från och med nu bokas i förväg, berättar TÅ.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.