Det var en tisdag i mitten på juli som Jan åkte till biltvätten. Han har ett tvättabonnemang och gillar att hålla bilen ren.
– Jag brukar tvätta bilen en gång i veckan och det har gått jättebra i alla år.
Men efter att han kört ut från tvätten den där tisdagen blev han brydd.
– När jag körde ut ur biltvätten var det massor av repor på bilen.
Pärm med skaderapporter
Han rapporterade skadan till personalen i butiken och lämnade sedan in en skaderapport men bensinkedjans försäkringsbolag nekar honom ersättning.
– De säger att reporna inte är små och cirkulära och då får jag inga pengar, förklarar Jan och fortsätter.
– De hade en hel pärm med skaderapporter inne i butiken.
Vad säger ansvariga på bensinbolaget?
På OKQ8 svarar bolagets kommunikationsavdelning via mail:
”Vi har involverat en oberoende part som bedömt skadorna på kundens bil. Bedömningen är att reporna inte kan härledas till vår biltvätt. Att skador uppstår i samband med våra biltvättar hör till ovanligheterna.”
Anmäler till ARN
Att fixa bilen kostar uppåt sex tusen kronor. Jan har nu anmält skadan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
I videon visar Jan reporna och var på bilen de sitter.