Som Panda är han känd över hela världen. Åtminstone bland de som spelar mobilspelet PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds). Eftersom många av de som ser hans videor är från Asien pratar han engelska.
– De flesta är från Indien, för spelet jag spelar är jättestort där. Men sen är de från alla länder i världen, säger Tobias Näslund.
Reklamintäkter
Han är 23 år och har levt på sitt spelande de senaste fyra åren. Lönen får han från reklamintäkter och sponsorer. Redan som sjuåring började Tobias lägga ut klipp. Då var det videor på han och hans kompisar som gjorde volter. Men det var när han la ut en förklarande video på ett mobilspel som tittningen tog fart.
– På en vecka fick den videon 10 000 visningar. Jag fortsatte att göra några såna videos och till slut var det en som fick 120 000 visningar, berättar Tobias Näslund.
Tio klipp i veckan
Sedan dess har han fortsatt spela och lägga ut videor. Han har riggat en studio i sin lägenhet och spelar in och redigerar tio klipp i veckan. Tobias hobby har blivit hans jobb, ett jobb han trivs med.
– Min plan är bara att fortsätta göra det här. Kanske utveckla det, göra en till kanal.
Vad det gäller antalet prenumeranter har han ett tydligt mål.
– Nästa mål är att få tio miljoner på en kanal. Först tio miljoner på båda kanalerna tillsammans och sedan tio miljoner på en kanal, säger Tobias Näslund.
Se Tobias när han spelar in videor i sin studio i klippet ovan.