Uppvisningen kom dagen efter att Trump åkte på ett rekordskadestånd i ett civilrättsligt mål i New York, där hans organisation dömdes att betala 355 miljoner dollar.
Lanseringen har fått flera modeprofiler att uttala sig.
– Sneakerskulturen är officiellt över, skriver bland annat modeskaparen Shawn Stüssy på Instagram.
”Trodde det var ett aprilskämt”
Till den brittiska tidningen The Guardian säger den tyska sneakerprofilen och modeentreprenören Hikmet Sugoer att han blev ”chockad” över att se Trump på mässan.
– Jag trodde först att det var ett första aprilskämt. Sneakers bör förena snarare än att splittra, säger han.
Enligt nyhetsbyrån AP var deltagarna på sneakermässan i Philadelphia unga och med olika bakgrund. En målgrupp som Trumpkampanjen vill nå.
1 000 par såldes slut
Enligt CNN var skorna slutsålda samma kväll som de släpptes. Inledningsvis fanns bara 1 000 par till försäljning. På samma webbplats säljs också två billigare sneakers samt parfym.