Kritiken har inte varit nådig mot Frölundas nya klubbmärke.
Och i torsdagens Hockeykväll gästade föreningens ordförande Mats Grauers programmet, och fick då svara på frågor om kritiken.
– Vår ambition var ju som alltid att företräda Frölunda på ett klokt sätt och agera för föreningens bästa, och när vi arbetade fram den gjorde vi allt för att det inte skulle bli fel, sade han, och fortsatte:
– Trots det har det visat sig att det finns saker som gör att det finns associationer och att det finns liknande loggor.
”Gjorde allt vi kunde”
Vad betyder då det här framåt?
– Nu får vi smälta alla intryck, jag tror att man alltid ska vara eftertänksam. Men när det gäller att det liknar andra andra loggor gjorde vi allt vi kunde. Vi anlitade ett företag som är specialiserade för att se om att vårt förslag var lika andra loggor.
– Så vi var trygga på att det inte skulle vara på det sättet. Men när vi presenterat den visade det sig att det finns andra företag som har liknande loggor. Och det är klart att man blir besviken: Man har gjort allt för att det inte ska hända och då uppstår den här kritiken ändå.
”Måste smälta intrycken”
Kan det då bli en ny logga? Grauers utesluter inte det.
– Som sagt: Vi måste smälta intrycken. Vi har stor respekt för alla som engagerar sig och är tacksamma för att det är ett stort engagemang, för det är det vi vill ha i ishockeyn, säger han.