– Största skillnaden blir nu att köra med elen. Man måste anpassa sin körstil. Bilarna är ganska mycket tyngre och enklare system. Så det blir lite svårare att köra. Jag tror det blir ganska coolt att få börja en ny säsong med en helt ny bil, säger han själv.
Vid service och på utvalda delar på transportsträckorna kör förarna på ren el medan det på sträckorna mest är bensinmotor.
Ny kartläsare
20-åringen kommer för första gången i sin unga karriär att vara fullvärdig fabriksförare i den högsta klassen.
Han ingår i Hynduai-stallet, tillsammans med teamets övriga förare Thierry Neuville, Ott Tänak och Dani Sordo. och kommer att tävla tillsammans med en ny kartläsare – britten Elliot Edmondsson.
Monte Carlo-rallyt blir svenskens femte framträdande i VM. Värmlänningen kommer inte köra alla tävlingar under säsongen. I dagsläget har han bara fått besked om Monte Carlo och Svenska rallyt.
Se inslaget i spelaren ovan.