Reklamen visades på storbildsskärmar som finns kring Svenska Mässan och dök upp under måndagen, något som GT var först med att rapportera om.
Först tisdag morgon upptäcktes misstaget och propagandan plockades då bort.
”Videon innehåller bilder på tidningen och tre animationer: Stefan Löfven som klappar ett skäggbarn i en barnvagn, Donald Trump som sopar i väg mexikanska sombreros från USA till Mexiko, och Annie Lööf som nickedocka åt Bilderberggruppen.” Så beskriver den högerextrema tidningen Nya Tider själva bilderna som visades.
LÄS MER: Det här är Nya Tider
Enligt de som ansvarar för arenorna, kommunalt ägda bolaget Got Event, är det ett misstag att reklamen visades, skriver DN. Rättigheterna till att sälja annonsplatser på skärmarna har överlåtits till GM-gruppen.
– Vi har ett väldigt tydligt avtal med GM-gruppen om vad som får visas och inte visas på skärmarna som finns utanför våra arenor. De har gjort ett misstag, säger Mikael Persson, informationsansvarig på Got Event till DN.
LÄS MER: Chefredaktören vägrar svara på frågan: ”Har förintelsen ägt rum”
Inget stötande får visas
I avtalet mellan GM-gruppen och Got Event får reklam som visas på skärmarna inte innehålla budskap som kan uppfattas sexistiskt, diskriminerande, främlingsfientligt eller stötande. Ändå låg reklamen uppe och Got Event kan inte svara på hur misstaget begåtts.
– Enligt det avtal vi har är det kristallklart att det här inte skulle komma upp på skärmarna. Det är väldigt tråkigt att förknippas med denna typ av budskap. Vi vill att våra arenor ska vara tillgängliga för alla, säger Persson till DN.
LÄS MER: Han överlevde Förintelsen – nu väntas nazister demonstrera nära hans synagoga
GM-gruppen är medvetna om att de gjort ett misstag och har bett om ursäkt för det inträffade på sin hemsida.
Kulturnyheterna har försökt nå GM-gruppen.