Nio, Xpeng, Li, Zeekr och BYD. Det här är kinesiska bilmärken som på bara några år haft en explosiv expansion runt om i världen.
Längst fram går bilmärket BYD, Build Your Dreams, som via sitt egna fraktfartyg skeppar ur tiotusentals bilar till europeiska hamnar.
Smart och framgångsrik industripolitik säger en del – marknadsvidrigt och orättvist anser andra.
Den senaste tiden har EU, med sin egen haltande bilindustri, satt ner foten och nyligen klubbades kraftig höjda tullar på kinesiska elbilstillverkare igenom, framförallt på storsatsande BYD.
– Globala marknader är översvämmade med billiga kinesiska elbilar, sa Europeiska kommissionens ordförande Ursula von der Leyen under sitt ”State of the Union-tal” förra hösten.
Nationellt ekonomiskt nödläge i USA
Enligt källor till CNN överväger den tillträdande presidenten Donald Trump att utlysa nationellt ekonomiskt nödläge för att få införa omfattande tullar i USA. Han har tidigare sagt att han vill ha höja tullarna på alla varor från Kina till 60 % och 20 % för resten av världen.
Och i början av december kom EU och Mercosur-länderna (Brasilien, Uruguay, Argentina, Paraguay och snart Bolivia) överens om ett stort frihandelsavtal. Går avtalet i lås kan det innebära kraftigt sänkta tullar för bland annat europeiska bilar och bildelar. Frihandeln mellan EU och Mercosur väntas då bli en av de största i världen.
Därför vill USA stänga ute den kinesiska elbilen
Utöver Bidenadministrationens 100-procentiga tullar på kinesiska elbilar, diskuteras nu även ett totalförbud mot all kinesisk fordonsteknik.
Anledningen ska vara säkerhetsrisker, men det finns också ekonomiska motiv.
– Billiga kinesiska elbilar skulle kunna skaka om den amerikanska bilmarknaden rejält, säger SVT:s utrikesreporter Stefan Åsberg.
Följ med SVT:s korrespondenter till några av handelskrigets frontlinjer runt om i världen i videon ovan.