Det brukar vara var fullt och stimmigt av barn och vuxna på Junibacken mitt på dagen. Men nu hörs bara lite förinspelade effektljud från utställningen.
– Första veckan i mars hade vi 20 procent av våra besökare, andra veckan var det fritt fall, vi hade inga besökare längre. Den 22 mars stängde vi Junibacken, säger Kajsa Medin Hansen, vd för Junibacken, till SVT.
Kajsa Medin visar oss runt i de folktomma lokalerna där man nu passar på att göra en del underhållsarbete.
Egna gosedjur
För att engagera barnen har Junibacken genom ett upprop fått dem att skicka in hundratals gosedjur. Tanken är att barnen ska se sina djur på sociala medier och indirekt känna att de närvarar.
Men det skapar ju bara köer vid kassan igen om barnen och deras föräldrar har möjlighet att komma tillbaka, svenska såväl som utländska besökare.
– Förra veckan varslade vi 50 personer, men det räcker inte. Sedan tillkommer ovissheten om att vi inte vet när vi kan öppna, och när vi väl kan öppna vet vi inte hur många som kommer att komma. Där är ju också de utländska besökarna ett frågetecken, säger Kajsa Medin Hansen.