Tekniska problem hos Nordea – kunder kunde inte logga in

Uppdaterad
Publicerad

Storbanken Nordea drabbades på måndagseftermiddagen av tekniska problem. I sociala medier beskriver många kunder problem med att logga in på internetbanken.

Vid halv fem-tiden var felet löst och tekniken fungerade för kunderna, enligt Nordeas presstjänst.

”Just nu går det inte att logga in på nätbanken och mobilbanken. Vi har även fått några indikationer på att vissa kortbetalningar inte går igenom. Nu har vi fullt fokus på att lösa det här. Vi beklagar naturligtvis de problem det här orsakar för våra kunder”, skriver Carl Hemeren, presstalesperson på Nordea, i ett mejl till SVT.

Klockan 16.30 hade Nordea lyckats åtgärda felet. I nuläget finns det ingen fastställd orsak till de tekniska problemen.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.