På fredag natt blir det svart i rutan om inte parterna når en snabb överenskommelse.
-Vi förstår att kunderna tycker att detta är struligt. Jag kan bara beklaga det, säger Joel Ibson, kommunikationsansvarig på Comhem.
-Vi är förvånade över att ha hamnat i det här läget återigen, säger han.
Knappt ett år sedan förra tvisten
Efter långa förhandlingar kom de två trätande bolagen överens så sent som i december förra året. Nu vill TV4 inte förlänga avtalet, enligt Comhem.
Kunderna riskerar nu att inte få kanaler de räknat med och betalat för, inte ens ett år efter den förra tvisten.
-Tyvärr har TV4 kommit med en oväntat stor prishöjning som vi inte kan acceptera, säger Joel Ibson.
Han vill inte berätta hur mycket pengar striden handlar om.
TV4 hoppas på lösning
Charlie Forsberg, kommunikationschef på TV4, skriver i ett mejl att bolaget självklart vill nå ut till så många tittare som möjligt.
”Skulle Comhems kunder bli av med TV4 mitt under en pågående global pandemi kommer tittarna att kunna se den linjära TV4 kanalen gratis på TV4 Play, precis som på en vanlig TV. Men vi hoppas verkligen att inte Comhems kunder ska drabbas av en släckning igen”, skriver han.