Företaget har inte svarat på SVT:s konsumentredaktion Plus frågor om det test som visar att det förekommit felaktig information på företagets biljettsajt.
Testet visar även att de andrahandsbiljetter som reportern köpte från Viagogos hemsida i själva verket inte hade sålts från arrangören ännu när reportern gjorde sitt köp.
Biljetterleverans kan dröja tills veckan innan evenemanget
Plusredaktionen har endast hittat ett ställe på Viagogos sajt, där det framgår att biljettleveransen kan dröja tills veckan innan evenemanget.
För att hitta dit krävs att man scrollar längst ner på sajten, klickar på “Hjälpcenter” och därefter “Se vanliga frågor” och därefter väljer “När får jag mina biljetter?”. Där kan man läsa följande:
Du kan förvänta dig dina biljetter, och detta gäller även e-biljetter, under veckan innan evenemanget då evenemangsarrangörer normalt inte släpper biljetterna förrän strax innan evenemanget, ofta samma vecka. Om du köpt e-biljetter för omedelbar nedladdning, Instant Download, kommer de vara redo att skrivas ut nästan omedelbart.