Tudelad bild. Man framför stationshus till vänster. Kvinna mot grå vägg till höger

Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Fastighetsägaren Robert Fredriksson och Svenska Reseterminalers chef Marina Berggren är inte alls överens om hur man ska lösa problemen med den stängda väntsalen i Hudiksvall. Hör dem argumentera i videon. Foto: SVT/Jernhusen

Fastighetsägaren och hyresgästen oense om hur problemen ska lösas för väntsalen i Hudiksvall

Publicerad

Fastighetsägaren Robert Fredriksson och hyresgästen Svenska Reseterminaler är inte alls överens om hur man ska lösa problemen med den stängda väntsalen.

Fastighetsägaren Robert Fredriksson är kritisk till hur Jernhusen har hanterat situationen med stängningen av väntsalen.

”Dygnetruntbevakning”

– Är det stökigt eller bråkigt på en restaurang som hyr sina lokaler är det ingen som skyller på hyresvärden eller kommunen – det är restaurangägaren som hyr lokalen som har ansvaret. Det borde vara samma sak här, säger han.

Väntsalsproblemen i Hudik

– Den bästa lösningen är att Svenska Reseterminaler har dygnetruntbevakning i väntsalen.

Det här är inte Svenska Reseterminaler intresserade av.

– Det är inte en ekonomisk hållbar lösning på problemet. Det krävs en lösning som inte bara innefattar själva väntsalen utan hela området kring stationshuset och det kan inte vara bara vårt ansvar, säger Marina Berggren, chef för Svenska Reseterminaler.

Hör Robert Fredriksson och Reseterminalers chef argumentera i videon ovan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Väntsalsproblemen i Hudik

Mer i ämnet