Under fredagen kliver ytterligare en sponsor in med 250 000kr. Enligt Michael Campese är fler pågång. Foto: SVT

Brynäs klubbdirektör om värvningskampanjen: ”Vi är tacksamma för alla”

Uppdaterad
Publicerad

I fredags stod det klart att Brynäs IF arenasponsor skjuter till ett sjusiffrigt belopp till ”Fansens värvning”, för att kunna genomföra värvningen av Patrik Berglund och Simon Bertilsson. Nu kliver ytterligare en sponsor in med en kvarts miljon, och fler är på gång.

– De vill se ett bättre lag på isen men också stötta det fansen har gjort och bidra till det, säger Brynäs klubbdirektör Michael Campese

Under lördagen kliver ytterligare en sponsor in med 250 000 kr. Enligt Michael Campese är fler pågång.

– Vi tacksamma för alla nu i och runt Brynäs IF.

Fansens insamling störst

Fansens insamling som Brynäs IF initierade för en vecka sedan är uppe i över en och en halv miljon kronor. De prestigefulla värvningarna som insamlingen ska bidra till kommer stärka Brynäs IFs varumärke, menar Campese.

– Det betyder väldigt mycket. Bertilsson är OS-back, KHL-spelare senast och Brynäsare – det är klart att det betyder mycket, säger Michael Campese.

Som att köpa en halsduk

Att be fansen om pengar till att värva spelare är inte kontroversiellt, menar klubbdirektören.

– Ska man hårddra det så är det inte så stor skillnad på att göra ett sådant här bidrag och att köpa en Brynäshalsduk exempelvis, säger Michael Campese.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.