Kolsyrad tomtegröt och kaffe på Trocadero är några av bestyren i hans videos. Utanför sociala medier arbetar Pontus även heltid, trots det hann han publicera 555 videos med 27.6 miljoner visningar under 2022 – och då startade han i april.
– Jag ser det som mitt liv, inte som ett jobb. Att spela in videos har blivit en del av min rutin, säger han.
Firade jul med miljoner tittare
I stället för julfirande spenderade Pontus Johansson sin julafton i köket framför en tio timmar lång direktsändning. Sändningen kom upp i 2.2 miljoner gillamarkeringar.
– Många är ensamma och man är aldrig så ensam som på julafton. Jag satt där från klockan 13.30 till tolvslaget och körde live. Vissa användare hade varit inne i mer än åtta timmar och lyssnat så jag tror att det betydde jättemycket för dem. Då kändes det fint i magen.
Pontus tips till framgång
Framgångsreceptet är inget Pontus håller hemligt – i klippet hör du hans tre bästa tips för att lyckas i sociala medier.