Daliz Kovacevic tittar på den lista över klagomål som SVT begärt ut från kommunen. Han säger att han själv svarat på majoriteten av ärendena.
– Märker vi att felet ligger hos leverantören så tar vi kontakt med leverantören och kollar varför felet finns och när de har planerat att åtgärda det.
Kommunen har också avstämningar med leverantören varannan månad.
Flowbird skriver SVT Nyheter man ”har haft bank- och Swish-relaterade störningar” som nu ska ha åtgärdats. Vissa problem har handlat om svårigheter med att registrera betalkort i appen, något som enligt leverantören är kopplat till en ny säkerhetsstandard som införts hos bankerna.
Från tre appar – till en
Tidigare fanns det tre olika parkeringsappar. Men den 30 juni förra året ersattes de av den nya appen. Kommunens avtal med leverantören Flowbird sträcker sig till den sista mars 2025.
Den 14 oktober kommer personal från kommunen att delta i en digital mässa vid Kulturkvarteret i Örebro och visa medborgarna hur man genomför köp i parkeringsappen.