Nu slipper Rebecca Sjölund betala räkningen till fejksidan där hon beställde en tröja till sin son. Foto: privat

Efter SVTs publicering – Rebecca slipper betala räkningen från Klarna

Uppdaterad
Publicerad

Efter att Rebecca Sjölunds problem blivit uppmärksammat av SVT väljer nu Klarna att makulera Rebeccas faktura.

SVT Örebro har berättat om hur Rebecca Sjölund fick problem när hon beställde en tröja på nätet och betalade via Klarna.

Beställningen visade sig gå till en fejksida och Rebecca försökte stoppa betalningen. Räkningen stoppades ett tag, men det hela slutade ändå med att Rebecca förväntades betala.

På onsdag förmiddag ringde Klarna och makulerade fakturan.

– Det är ju konstigt att man ska behöva hålla på ett halvår, säger Rebecca Sjölund.

Rebecca Sjölund själv är naturligtvis glad att få tillbaka pengarna, men tänker samtidigt på alla andra drabbade.

En bild på Rebecca Sjölund i Ängelholm och en bild på Klarna

Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
”Man bollas bara runt hela tiden” – hör Rebecca berättar mer om situationen i klippet. Foto: Privat, SVT

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.