Efter att SVT Örebro publicerade inslaget med Marie – som tvingades vänta i månader på pengar från Klarna – hörde fler av sig med liknande problem. En av dem är Rebecca Sjölund i Ängelholm.
Hon hade hittat en tröja på en hemsida, som skulle bli en present till sin son. Men efter beställningen dök det upp en lång rad av problem.
Tröjan såg inte ut som på hemsidans bild och hon blev misstänksam mot företaget. Rebecca försökte stoppa betalningen, som hon hade gjort via Klarna, men då fortsatte problemen.
Kommunicerade via Klarnas chatt-funktion
Hon kommunicerade med Klarna via deras chatt-funktion. Men där tyckte inte Rebecca att hon fick vettiga svar.
– Man får inte tag på en levande människa. Man bollas bara runt hela tiden, säger hon till SVT.
Nu har Rebeccas uteblivna betalning gjort att Klarna skickat ärendet vidare till inkasso. Rebecca har både anmält ärendet till Allmänna reklamationsnämnden och talat med inkassoföretaget.
Klarna erkänner att något gått snett i Rebeccas ärende, vilket du kan läsa mer om här.