– Jag tycker att det är lurendrejeri, speciellt för oss pensionärer som inte alltid har så mycket pengar, säger Ingrid.
Det började med en enkel lott. Så småningom hade hon vunnit ytterligare en. Någon storvinst blev det inte, men efter att ha fått några handdukar kände Ingrid att det räckte.
En tid senare började telefonen ringa. Efter att flera gånger ha tackat nej till att återuppta prenumerationen berättade telefonförsäljaren att hennes tidigare vinster skulle brinna inne.
– Då gick jag med för att jag ville ha ut vinsterna, säger Ingrid.
Vinsterna fanns inte
Kort efter att Ingrid gått med igen och betalat 174 kronor för en månadsbetalning får hon höra av kundservice att det inte finns några vinster.
– Det kom inga vinster som man hade uppgett till mig, då blev jag arg och irriterad. Det känns som att de har satt det i system. Till slut orkar man inte stå emot och går med, vilket jag egentligen inte ville, säger Ingrid.
Stoppat all telemarketing
Den nye vd:n för Jonas Nygren beklagar händelsen och berättar att Kombilotteriet kommer att jobba med en utredning för att ta reda vad som gått fel.
– Det är viktigt att de som ringer i vårt namn gör det på ett sätt som är bra och korrekt och för vår del är det väldigt tydligt vad som ska sägas och inte sägas och det är inte i linje med det som hänt här, säger Jonas Nygren.