Paret som bor i Karlstad, åkte till solkusten i Spanien i början av mars. De hade bokat en paketresa via ett resebolag i Göteborg. Hotellet de hade valt skulle ha ett stort poolområde
– Vi valde just det hotellet för att det hade en fin pool. Men det var en byggarbetsplats när vi kom dit.
Vistelsen blev med andra ord inte som det var tänkt och när det sedan var dags att åka hem, visade det sig att flyget var inställt.
– Flygbolaget hade skickat ut information till alla resebolag om det flera dagar i förväg men vårt skickade inte den informationen vidare till oss, säger anmälaren.
Istället blev paret bussade ut till flygplatsen där de fick vänta hela dagen på ett nytt flyg tillsammans med de tre andra som åkte med samma resebolag.
När paret kontaktade de lokala guiderna så upplevde de dem som nonchalanta och de fick dessutom besked att resebolagets skyldigheter inte omfattar flygresan.
– Det är helt fel. Vi hade ju köpt en paketresa.
Resan kostade över 20000 kronor. Paret har fått 2700 kronor i kompensation av resebolaget men det tycker de är för lite.
– Det godkänner vi inte.
Nu har de lämnat in en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden och kräver lite drygt 10000 kronor i kompensation av resebolaget för den misslyckade resan.