Det är ombyggnaden av Hamngatan som han ser som den svaga punkten.
– Det är stora pengar som satsas i det här projektet och då är det viktigt att det blir rätt med en bra lösning för alla parter så man inte bygger upp en ny barriär med en massa bussar längs Hamngatan.
Flera av synpunkterna som kommit in under samtrådet pekar på risken för trafikproblem på Hamngatan och Sjömansgatan på området Viken dit biltrafiken ska styras.
Hamngatan ska byggas om till en så kallad stadsgata där bussar, cyklister, gående och bilar (i begränsad omfattning) ska samsas.
Tufft för företagarna i centrum
Fastighetsägarna anser i sitt yttrande till kommunen att det kan bli stökigt med stora trafikrisker för de som går och cyklar.
– Det är stora risker om man gör om Hamngatan från fyra filer till två för biltrafik och där alla bussarna också köra. Och så all logistiktransporter... Möjligheterna att ta sig in med bil kommer att försämras mycket och det kommer leda till att verksamheterna i centrum kommer att få det tufft, säger Peter Lundgren.
Inga garantier
Frida Pettersson, kommunalråd och ordförande i tillväxtutskottet, säger att det givetvis inte går att ge några garantier för att det inte ska bli trafikkaos efter ombyggnaden.
– Vi har ju gjort olika modeller på hur trafikflödena ser ut och vad behöver vi göra för att det ska fungera. Jag känner mig ändå trygg med det arbetet som tjänstemännen har gjort. Men det krävs en viss förändring för mig som kommuninvånare att jag kanske inte alltid kan köra samma väg som jag alltid har gjort, säger hon.
Bakom yttrandet till kommunen står förutom L E Lundbergs också Stadsrum Fastigheter, Fastighets AB Balder och Wermlands Invest.