Barberaren Majed Sultan rakar en kunds skägg.

Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Enligt Majed Sultan kan det vara positivt med negativa recensioner. Foto: Laura Vandelin/SVT

Barberaren Majed i Göteborg svarar på recensioner: ”Du luktar fisk, yalla stick”

Publicerad

En barberare luktar illa och priset är för högt, samtidigt är servicen på topp och salongen den bästa i Göteborg – i alla fall om man ska tro recensionerna på Google.

– Jag är tacksam för alla kunder som skriver bra recensioner, och dåliga, säger Majed Sultan, barberare.

Över 400 recensioner på Google – och ett snittbetyg på 4,7 av 5. Men enligt Majed Sultan kommer en del av recensionerna från personer som aldrig besökt salongen i centrala Göteborg.

– Vissa skriver negativa saker utan att ha besökt oss. Det finns en viss svartsjuka och om de kan sänka oss så kan det gå bättre för någon annan.

Googlerecensioner

Hur vet du att de aldrig har besökt salongen?

– Jag vet vilka som är här och inte, jag har ju bokningssystem. Det är viktigt, säger han och skrattar.

Uppmanar till att betygsätta salongen

På speglarna framför kunderna sitter uppklistrade lappar som påminner om att betygsätta upplevelsen i frisörstolen.

– Kunderna googlar och läser recensionerna och blir nyfikna så de vill komma och testa, säger han.

Tacksam för negativa recensioner

Trots att vissa recensioner bara har en stjärna är han ändå tacksam.

– Man kan inte bara ha positiva recensioner, då är det något som inte stämmer. Det är bra när folk skriver dåliga saker också för då vet man vad man kan förbättra, säger han.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Googlerecensioner

Mer i ämnet