Under den kommande bröllopshelgen skulle Kerstin Hertzman, hennes fästman och bröllopsgäster bo på hotellet Sankt Jörgen park i Göteborg. Bokningen gjordes ett år i förväg. Men i maj, drygt en månad innan bröllopet, avbokades plötsligt hotellrummen.
– Det är svårt att planera ett bröllop redan som det är under pandemin och det här var spiken i kistan, säger hon.
Utöver den felaktiga informationen om en ombyggnation när det i stället var landslaget som skulle komma riktar Kerstin Hertzman kritik mot att hotellet inte kontaktade paret direkt. Istället dröjde det flera veckor innan man hörde av sig för att erbjuda kompensation för avbokningen.
Hotellet ber om ursäkt
Hotellets vd Johan Andersson beklagar hanteringen och förklarar att man brustit i sin interna kommunikation.
– Vi ber verkligen om ursäkt för det som hänt, säger han.
Men varför det stod felaktig information i avbokningsbekräftelsen är enligt Johan Andersson oklart. Eftersom paret bokade via bokningssajten booking.com, menar han att det kan ha skett en miss.
I ett mejl till SVT svarar booking.com att man informerats om renoveringsarbete av hotellet.
“Efter att ha informerats av hotellet om att de genomgår renoveringsarbeten och inte kan uppfylla denna bokning har vi erbjudit vår hjälp för att identifiera ett lämpligt alternativ och förbli tillgängliga för att stödja dessa kunder ytterligare” skriver booking.com.