Efter många turer har spårvagnstillverkaren Ansaldobreda skrivit på ett avtal där de tar ansvar för att reparera de rostskadade vagnarna.
Göteborgs trafikdirektör är också beredd att fortsätta jobba med företaget.
– Vi räknar med att de gör det de åtar sig att göra, säger Stefan Eglinger till SVT Västnytt.
Men går det verkligen att lita på dem efter alla turer?
– Ja, de har ett ansvar för att åtgärda de fel som de levererat. Vi utgår från att de tar sitt ansvar.
Kräver reparationer i Sverige
Förutom rostskadorna kommer Göteborgs stad beställa ytterligare tilläggsarbeten på vagnarna.
Om två veckor ska kommunstyrelsen godkänna avtalet, och från politiskt håll kräver man att reparationerna görs i Sverige.
– Det är ett starkt önskemål från oss, det finns verkstäder i Närke och Östergötland där de här reparationerna kan utföras. Vi vill ha möjlighet att följa dem på nära håll, säger Johan Nyhus (S) ordförande trafiknämnden till SVT Västnytt.