I onsdags kapades en av Postnords lastbilar i Lövgärdet i Göteborg. Två maskerade män tvingade till sig lastbilen som senare hittades vid Vättlefjäll i Angered. Vid midnatt anhölls tre män för att på något sätt ha varit inblandade i rånet.
Exakt vad som stals under rånet vet inte Postnord ännu eftersom lastbilen fortfarande är tagen i beslag av polisen.
– Vi har inte kunnat inventera den men vår bedömning utifrån de bilder vi sett är att det är väldigt lite gods som stulits, säger Alexis Larsson.
Ingen ovanlig post
Han menar att det inte ska ha funnits någon post eller gods som sticker ut från det normala i lastbilen.
– Det var mestadels e-handelsvaror som böcker och kläder.
Postnord har undersökt huruvida det kan ha varit ett planerat rån, men Alexis Larsson tror inte att rånarna på förhand visste vad som fanns i lasten.
– Det skulle i så fall vara om de har gjort någon typ av beställning. I lastbilen fanns inget som vi har kunnat ses som särskilt stöldbegärligt, säger han.
Vad gäller för de kunder som förlorat sin post i rånet?
– Det är viktigt att veta att det är den som köpt frakten som har rätt till ersättning. Om en mottagare saknar något ska personen höra av sig till avsändaren. Det är nämligen avsändaren som vi ingått ett transportavtal med. Säger villkoren att de ska få ersättning så kommer de att få det från oss.