En personbil kommer över i motsatt körfil och krockar rätt in i en lastbil. Så började trafikolyckan på Stallbackabron i november förra året, som resulterade i en våldsam brandutveckling och lastbilschaufförens död.
Och den enskilda händelsen är bara en i statistiken kring den olycksdrabbade bron.
Sedan bron byggdes 1981 har den blivit en viktig länk i trafiken och belastningen har ökat från 12 000 bilar i snitt per dygn vid invigningen till 31 000 idag. Men trots den tunga trafiken, saknar bron ett mitträcke för att skilja körfiler i motsatt riktning åt.
– Vi är väl medvetna om att det har skett både lindriga, allvarliga och dödliga olyckor på bron och har gjort ett antal åtgärder för att höja säkerheten, säger Jörgen Einarsson.
Åtgärder har fått effekt
Bland annat har det satts upp fartkameror, varningsskyltar och hastigheten har sänkts, men åtgärderna var inte nog för att förhindra dödsolyckan ifjol.
Varför finns det inget mitträcke?
– Det skulle vi gärna vilja ha, men dilemmat är att vi inte får plats. Konstruktionen skulle inte klara det. Bron är byggd på 80-talet och mitträcke var inte standard då. Dessutom har trafikflödet ökat avsevärt, säger Jörgen Einarsson.
Bron är tvåfilig i båda riktningar idag, varför går det inte att göra den enfilig och göra plats för ett mitträcke?
– Då skulle vi inte klara kapaciteten.
Är Trafikverket nöjda med säkerheten på bron idag?
– Det är klart att vi skulle vilja se att det inte hände några olyckor alls, men samtidigt har de åtgärder vi gjort haft god effekt, säger Jörgen Einarsson och pekar på att antalet olyckor har halverats de senaste fem åren jämfört med femårsperioden innan.