– Tanken är att låta fansen träffa sina största idoler, sen är det underhållning, lite musik och man kan även skapa själv, berättar Daniel Claeson som är evenemangschef på Partille Arena och Kulturrum.
Vill göra något för alla
Evenemanget kommer att vara på två ställen i Sverige, startskottet går i Stockholm i början av maj. I Partille kommer mässan att pågå under 8-9 juni och biljetterna släpps i slutet av februari.
– Förra året stod Göteborg som värd och då nådde antalet besökare upp till ca 2.500 personer, säger Daniel Claeson.
Det är Partille kommun som finansierar mässan i Partille. Enligt Daniel är målet att skapa en bredd av evenemang och att göra något för alla.
– Det finns väldigt mycket för killar i den åldern, men det görs väldigt lite för tjejer mellan 12 och 17 år, säger han.
Vilka sociala medier-kändisar som kommer till evenemanget vill Daniel inte berätta än eftersom att det inte riktigt är bestämt med alla, men han berättar att det blir de stora svenska och några internationella namn.
Finns det något känt namn som har lyfts av sitt deltagande i Heyou?
– Misslisibell är ett sånt namn. Hon var stor redan innan, men hon blev större efter sitt deltagande i mässan.