Totalt lockade mässan drygt 80 000 besökare i år. Det är färre än 2017, då lockade man drygt 83 000. Även utställarna var färre i antal i år.
De senaste åren har Stora Nolia skruvat på mässkonceptet för att möta konsumenternas köpvanor och beteenden.
– Vi har levererat stora nyheter tycker vi. Vi har gjort rockader på många hallar, så vi har påbörjat förändringsarbetet och kommer fortsätta, säger Nolias vd, Jonas Dahlberg.
”Niodagarsbandet slog väl ut”
Bland annat har bo- och bygghallen blivit större för att locka en yngre publik som gillar att renovera. Nytt för i år var också ett entréband som gör att besökarna kunde besöka mässan samtliga dagar för 150 kronor, istället för en specifik dag för 100 kronor.
– Niodagarsbandet slog väldigt väl ut. Många utställare är nöjda med att folket kommer tillbaka, men också tar det lite lugnare, säger Jonas Dahlberg.
Nästa år väntar fler förändringar.
Hör mer i klippet om hur mässan ska möta framtiden.
Besökssiffror Stora Nolia 2019
(2017 års siffror inom parentes)
Lördag 3/8: 11 392 (13 090)
Söndag 4/8: 9 639 (8 436)
Måndag 5/8: 9 076 (9049)
Tisdag 6/8: 8 491 (8612)
Onsdag 7/8: 13 474(12 948)
Torsdag 8/8: 5 591 (6 828)
Fredag 9/8: 7 611 (8 303)
Lördag 10/8: 9 168 (9 968)
Söndag 11/8: Över 5600* (5 823)