Jeanette från Sundsvall har rest ett antal gånger tidigare med samma researrangör utan att det varit några problem, men under den här senaste resan till Alanya i Turkiet blev det mesta fel.
– Alla försvann, det fanns ingen att kontakta, berättar hon.
– Vem skulle jag ringa, hade jag ens en flygstol hem?
Jagades av hotellchefen
När det stod klart för de ansvariga på hennes hotell att betalningen skulle utebli från Detur så började de kräva att de strandsatta resenärerna skulle betala för rummen.
Jeanette Tjernberg vill inte betala för boende en gång till, och vägrade.
– Jag hade chefen för hotellet efter mig som vill ha betalt, berättar hon.
”Kommer nog aldrig att få se de pengarna igen”
Nu är Jeanette hemma i Sundsvall igen, men med fler reseproblem runt hörnet.
Innan problemen med Detur började hade hon bokat en vårresa resebolaget.
– Jag har redan betalat 90 procent av den resan, men jag har ingen aning om just nu vad som kommer att hända med det här.
– Det är nog så att jag aldrig kommer att få se de pengarna igen, säger hon.