Sedan Mittnytt publicerade inslaget, på onsdagsmorgonen, om KG Wästerlund i Lunde som ansåg sig lurad av telekombolaget Svea Telecom har han erbjudits en uppgörelse.
Det var efter Mittnytt ringt upp bolaget för en kommentar som KG Wästerlund kontaktades.
– Jag blev uppringd för en timme sen och då ville dom dra av 11 400 från fakturan, berättar han.
Det skulle innebära att kravet minskades från 15 190 kronor till knappt 4000 (Wästerlund har fått en betalningspåminnelse från Svea Telecom och skulden har nu stigit till 15190 kronor).
Peter Lindvall kundtjänstchef vid Svea Telecom menar att tvisten med KG Wästerlund är löst. Wästerlund är av annan åsikt.
– Jag kommer att fortsätta bestrida fakturan, säger han.
Liten kundtjänst
Så här svarar Svea Telekom på hur det kom sig att KG Wästerlund fick en telefonräkning på över 15 000 kronor.
– Det berodde på att kunden ringt betalsamtal och det företaget vidarefakturerade det till oss. Det var betalsamtalsföretaget som gjort fel. Det håller vi på att lösa med dem nu, förklarar Peter Lindvall, Svea Telecom.
Anledningen till att cirka 100 av Svea Telecoms kunder har klagat hos Konsumentverket beror enligt honom på att företaget till en början hade för liten kundtjänst, den klarade inte av att ta emot alla samtal. Det problemet ska, enligt Lindvall, vara löst idag.