Mellan den 1 oktober och 31 december var Centerledaren inte bara den mest googlade partiledaren, hon var även den som syntes mest på Facebook – näst efter S-ledaren Stefan Löfven – och låg etta på Twitter.
Sifos Mediemätaren omfattar huvudnyheterna i radio, tv och de största dagstidningarna samt det som diskuteras mest på Facebook och Twitter. Den visar vilket genomslag både partier och dess ledare har.
Kopplad till regeringsfrågan
Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson säger att det inte är roligt när man får stenhård kritik.
– Men det är också så att man lär sig att få lite hårdare hud, och fokusera på vad vi faktiskt ska uträtta i politiken, säger han till Ekot.
Han tolkar kritiken som att den är direkt kopplad till regeringsfrågan.
– Trots att Annie Lööf och vi i Centerpartiet har fört fram ett antal olika lösningar på regeringsfrågan, så har det blivit väldigt stor uppmärksamhet på de lösningar vi inte vill ha, därför att det är de som har kommit upp till voteringar i riksdagen. Så det har satts en nej-stämpel på oss som vi tycker är ganska orättvis, säger han.