”Vi har tagit till oss och uppdaterar våra villkor”, skriver vd:n Joacim Nord i ett mejl till SVT. Han länkar till bolagets uppdaterade villkor, där det framgår att kunden (säljaren) nu har fem dagars ångerrätt.
Hos företaget Guldpengar har man under fyra månader haft både guld och pengar från SVT utan att vi fått något besked, trots frågor per mejl och telefonsamtal.
Ser över rutiner
Flera gånger har bolagets kundtjänst lovat att återkomma med besked, utan att någon återkommit. Nu lovar bolaget att se över sina rutiner.
-Så här ska det inte gå till, säger Christopher Clewehielm som är vd för både Guldpengar och SMS-guld.
Se mer om SVT:s guldjakt i Aktuellt klockan 21, där även Konsumentombudsmannen medverkar.
Den som sålt guld eller varit anställd i något bolag kan dessutom delta i SVT:s kartläggning av den nya guldhandeln här på svt.se. Hjälp oss med kartläggningen här.