Enligt Magnus Pettersson har det varit tuffa månader för honom och Nofatel. Han menar att ett antal säljare agerat oseriöst och han ligger i en arbetsrättslig tvist med en av de före detta anställda.
– Redan för tre månader sedan sa jag att planen var att lämna över företaget till de anställda och det gäller fortfarande. Just nu är jag så trött på allting, det tar så mycket på min energi och min kraft.
Han är fortfarande bolagets vd, men säger att han ska satsa på nya projekt och redan är i gång med det.
I klippet nedan hör du tre företagare berätta hur de anser sig ha blivit lurade av Nofatel:
Så här har SVT gjort granskningen:
SVT Nyheter Blekinge har varit i kontakt med 15 kunder runt om i landet som mellan åren 2012 och 2023 hamnat i konflikt med Nofatel.
Vi har läst alla recensioner på reco.se, google.com och trustpilot.com om Nofatel och därefter sökt kontakt med ett stort antal av de kunder som postat inläggen.
Samtliga som vi fått kontakt med har känt sig lurade och dåligt behandlade av Nofatel och de olika fall som vi fått insyn i sträcker sig från 2012 fram till 2023.
Gemensamt för den här gruppen kunder är att deras berättelser överensstämmer med varandra. Flera av de kunder som SVT pratat med berättar att de först uppvaktats av säljare, att de därefter skrivit på ett avtal men sedan upplevt att beställningen inte stämde överens med vad säljaren muntligen lovat.
Endast i ett av de 15 fall som SVT tittat närmare på har Nofatel annullerat avtalet utan något motkrav, sedan det uppdagats att säljaren uppträtt bedrägligt mot kunden.