Under hösten 2022 nåddes Telavox av information om ett ökat antal missnöjda kunder efter att de kontaktats av Nofatels säljare.
I ett mejl till SVT Nyheter skriver Telavox vd Viktor Karlsson att de då valde att granska uppgifterna och kom fram till att en majoritet av kunderna var positiva och att kritiken främst gällde ett antal säljare på företaget. Telavox erbjuder lösningar för telefoni, växel och chat.
Väljer att bryta med Nofatel
Men efter SVT:s avslöjande om att Nofatel fått ett antal missnöjda kunder att skriva positiva recensioner på nätet mot löfte om att slippa fullfölja ingångna avtal, väljer Telavox att avbryta samarbetet.
“Det här, tillsammans med de åtgärder vi tidigare satt in, gör att vi omgående säger upp vårt avtal med Nofatel”, skriver Viktor Karlsson.
”Vi kommer nu att lägga all vår energi på att kontakta alla de kunder som drabbats av Nofatels oetiska beteende.”
I klippet nedan hör du flera företagare som känner sig lurade av Nofatel: