SVT:s granskning av Nofatel i början av sommaren fick omedelbara konsekvenser för företaget och dess grundare Magnus Pettersson.
I granskningen berättade före detta anställda att Nofatel satt i system att medvetet lura kunder, något som tillbakavisades. Den visade också att Nofatel tvingade missnöjda kunder att hylla företaget på olika omdömessajter för att de skulle ges möjlighet att ta sig ur avtalen med Nofatel.
“Det här, tillsammans med de åtgärder vi tidigare satt in, gör att vi omgående säger upp vårt avtal med Nofatel”, meddelade Viktor Karlsson, vd för Telavox.
”Inga kommentarer”
Eftersom avtalet sades upp utan varsel och i förtid kräver nu Nofatel att få betalt. Totalt stäms Telavox på 16, 5 miljoner kronor i skadestånd och för uteblivna framtida intäkter.
– Jag har inga kommentarer till det, säger Magnus Pettersson, vd på Nofatel.
Du vill inte tala om varför ni har stämt dem eller hur ni räknat kring summorna?
– Nej, det vill jag inte.
Telavox vill inte heller kommentera den pågående tvisten.