Kenneth Sandgren menar att han aldrig har beställt mat via Foodora och efter Sydsvenskans artiklar om företaget, nu har ännu mindre lust att göra det.
– Det som framkommit kring hur arbetstiderna varierar och kraven på de anställda, gör att man inte blir så benägen att använda dem som leverantörerna, säger han.
En annan Malmöbo som tycker att Foodoras arbetsvillkor är upprörande är Lena Lindkvist.
– De skulle ha mer skäliga arbetsvillkor, både lön och hur de jobbar.
Foodora: ”Det är beklagligt”
På Foodora menar man att de flesta av de anställda i Skåne är nöjda med sin arbetssituation.
– Vi har generellt sett stor medarbetarnöjdhet i Skåne. Varje missnöjd medarbetare ser jag som en stor motgång, säger John Denbratt på Foodora till SVT.
Företaget ska nu tillsätta en utredning för att undersöka uppgifterna i Sydsvenskans granskning.
– Vi vill hela tiden bli bättre. Det är viktigt nu att vi kommer till bukt med eventuella problem.