Efter pandemin – här används en ”mood manager” för höja stämningen på kontoret

Uppdaterad
Publicerad

Nya tider kräver nya yrkesroller. Izabell Jonassons uppdrag är att få fler kolleger att återvända till kontoret efter pandemin.

– Folk väljer själva hur de gör, men känslan ska vara ”här händer kul grejer, detta vill du inte missa”, säger Izabell Jonasson, nybliven mood manager på it-företaget Fellowminds Malmökontor.

Tid att ”komma hem” till kontoret

Idén att inrätta tjänsten ska ses mot bakgrund av det alltmer utbredda hemarbetet under pandemin, berättar Kajsa Norell, företagets chef för området ”people and culture” och ansvarig för rekryteringen.   

Coronavirus i Skåne

– Människor är olika, men alla mår inte bra av att jobba i bostaden. Vi ville skapa ett mervärde i att ”komma hem” till kontoret. Då får folk möjlighet att även gå härifrån och koppla bort jobbet när de är klara för dagen, säger hon.

Se videon med mood managern Izabell, som gör sitt bästa för att höja mysfaktorn på kontoret.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Coronavirus i Skåne

Mer i ämnet