I annonsen står det att lägenheten är i behov av omfattande renovering.
– Mäklaren själv säger att man tror att transparensen och rakheten har gjort många nyfikna. Många av de objekt man ser ute till försäljning är foton man skulle kunna sätta in i en inredningstidning. Den här bostaden har omfattande renoveringsbehov, säger Staffan Tell.
Tidigare rekord hade en villa i Saltsjöbaden som haft mycket paprikor med i bilderna och blev omnämnd som ”Paprikahuset”. Den bostaden nådde 452 000 klick. Ett annat exempel på en bostad som lockat många annonsbesökare är en bostad som kom att kallas ”alienhuset”.
– Någon som var väldigt intresserad av alienfilmerna hade inrett efter det. Det är roligt att dela i sociala medier, säger Staffan Tell.
Det som gör att en bostad får mycket klick är att det sticker ut på något sätt.
– Det kan vara väldigt stort, litet, att inredningen sticker ut eller att det är en ovanlig hustyp, som en väderkvarn eller en kyrka, säger Staffan Tell.