Hör Kakan Hermansson om rollen som ”syokakan” och varför de valt en humoristisk kampanj för att få unga att söka jobb. Foto: Järvaveckan

Kakan Hermansson blir ”Syokakan”: Finns inget osexigare än att prata om ungdomsarbetslöshet

Uppdaterad
Publicerad

För att komma åt den ökande arbetslösheten så öppnar Järvaveckan upp en egen jobbazar. Målet är att förmedla 2001 jobb under veckan, och programledaren Karin ”Kakan” Hermansson har tillsammans med Järvaveckan lanserat kampanjen ”Syokakan” på olika sociala plattformar.

Under Järvaveckans tredje dag kunde grundaren, Ahmed Abdirahman, meddela att målet med 2001 jobb höjts. Nu finns 4000 jobb att söka i jobbazaren, som är ett samarbete med Region Stockholm.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Järvaveckan 2021

Mer i ämnet