Här är några exempel på erfarenheter:
”Har sökt hjälp hos BUP för min dotter, dom bollar till ungdomsmottagningen som anser att hennes problem är för allvarliga för att dom ska kunna ta emot henne och tycker det är BUP som ska kontaktas...”
”Dom är helt värdelösa. Hade det gått att vända sig åt annat håll hade jag gjort det. (Går det så ge mig gärna tips). Vi har fått vänta månader på läkarintyg. Olika läkare hela tiden.” /---/
”Total katastrof! Detta gäller barn och deras framtid, som kommunen faktiskt ansvarar för.. (eller?)” /--/
”Fick gå före i köer och liknande. Någonting som absolut inte gynnat andra, men någonting som fungerade bra för oss.”
Vi träffade åter BUP:s sektionschef Anna Servin Cervin, för att höra hennes reaktioner på kommentarerna.
– Det är en ledsam läsning, säger hon.
I videoklippet ovan hör du mer om reaktionerna – och BUP-chefens tankar om dem.