Sociala medier har influencern Ullabritta sysslat med så länge hon minns, och under en period tyckte hon att det var pinsamt om vänner eller kollegor skulle hitta hennes kanaler. Det ledde till att hon startade sina konton under namnet ”Ullabritta”.
I dag är hon tacksam över att hon använt ett alias och inte sitt riktiga namn.
– Det är så skönt när någon kommer fram på stan och säger Ullabritta, eftersom jag direkt då vet att det är en följare och slipper börja fundera om det är någon jag känner. Jag slipper många stela situationer, förklarar hon.
Företaget ska matcha varumärket
Förutom att ha frågestunder med sin syster, ge intimtips och berätta om hur det är att jobba som betongare, förekommer flera företagssamarbeten bland inläggen. Enligt Ullabritta är hon strikt gällande vilka företag hon samarbetar med. Företagen ska matcha varumärket och produkten ska vara vältestad innan ett samarbete inleds.
Däremot är hållbarhetsaspekten inget hon tänker på när hon samarbetar med klädföretag.
– Jag måste erkänna att jag är dålig att tänka på hållbarhet. Däremot om det är känt att ett företag är dålig för miljön eller att det pågår barnarbete så tackar jag nej direkt, förklarar hon.
I klippet berättar influencern Ullabritta mer om hur hon tänker kring företagssamarbeten.